IDENTIFIKOHU

“Nepunesit Civil” ne kuptim te ketij ligji jane ata nepunes te institucioneve te administrates publike te nivelit qendror apo vendor, te cilet ushtrojne autoritetin publik, ne detyra te natyres drejtuese, organizuese, mbikqyrese apo ekzekutuese, percaktuar sipas nenit 11 te ligjit te Statusit te Nepunesit Civil

Hyr Trajnime Pyetje per Trajnim Regjistrohuni
Regjistrohu/Profil  
Albanian English

THIRRJE PËR APLIKIM PËR EKSPERTË TË JASHTËM

 

Departamenti i Administratës Publike, në cilësinë e njësisë përgjegjëse për organizimin e procedurave të konkurrimit për plotësimin e vendeve vakante në institucionet e administratës shtetërore, krijon Komitetet e Pranimit, të cilat kryejnë vlerësimin e kandidatëve pjesëmarrës në këto procedura.

Sa më sipër, në zbatim të pikës 5, të Kreut III, të Vendimit nr. 243, datë 18.3.2015 të Këshillit të Ministrave, “Për pranimin, lëvizjen paralele, periudhën e provës dhe emërimin në kategorinë ekzekutive”, e ndryshuar, si dhe pikës 10, të Kreut III, të Vendimit nr. 242, datë 18.3.2015 të Këshillit të Ministrave, “Për plotësimin e vendeve të lira në kategorinë e ulët dhe të mesme drejtuese”, e ndryshuar, DAP

NJOFTON

Hapjen e aplikimeve për ekspertë të jashtëm në fushën e:

  •  Shkencave Juridike
  •  Shkencave Ekonomike
  •  Prokurimeve publike/Koncesioneve/Partneritetit Publik Privat
  •  Auditimit 
  •  Shkencave Mjedisore
  •  Shkencave të Natyrës
  •  Hartimit ose menaxhimit të projekteve
  •  Planifikimit strategjik
  •  Shkenca Bujqësore
  •  Shkenca Detare
  •  Shkencave Mjekësore
  •  Integrimit Evropian
  •  Shkencave Inxhinierike

Detyrat

Në kuadër të angazhimit në përbërje të Komiteteve të Pranimit, eksperti duhet:

  1. Të japë kontributin e tij në përgatitjen e pyetjeve për testimin e fushës së njohurive, të aftësive dhe kompetencave të kërkuara për pozicionin/pozicionet vakant/e;
  2. Të propozojë pyetje në kuadër të intervistës së strukturuar me gojë;
  3. Të marrë pjesë në shqyrtimin e ankesave të paraqitura nga kandidatët;
  4. Të jetë objektiv, i paanshëm dhe profesional gjatë procesit të vlerësimit.  

 

Kriteret e kërkuara

Aplikantët duhet të plotësojnë një nga kriteret e mëposhtme:

  • Të jenë aktualisht prej jo më pak se 5 vitesh pa shkëputje në detyrën e pedagogut (të brendshëm ose të jashtëm) në një nga universitetet publike/private, 
  •  Të kenë të paktën 5 vjet përvojë si ekspertë të licensuar të fushave të sipërpërmendura ose ekspertë që vijnë nga profesionet e rregulluara;

Dokumentacioni, mënyra dhe afati i dorëzimit

Aplikantët duhet të dorëzojnë dokumentat si më poshtë: 

1. Curriculum Vitae;

2. Fotokopje të diplomës universitare;

3. Fotokopje të librezës së punës (të gjitha faqet që vërtetojnë eksperiencën në punë); 

4. Fotokopje të letërnjoftimit (ID);

Dokumentacioni i mësipërm duhet të dërgohet vetëm në rrugë postare në adresën: 

Departamenti i Administratës Publike
Bulevardi “Zogu i Parë” 
Tiranë
, 1016 ( pranë Ministrisë së Drejtësisë)

Afati i Aplikimit : 15 Dhjetor 2021

Krahas dërgimit të dokumentacionit si më sipër, të gjithë të interesuarit duhet të regjistrojnë online të dhënat përkatëse në link si më poshtë: 

https://goo.gl/forms/ho4UiqeWJTCmLpMB2 

Të tjera

Shpërblimi për angazhimin në këtë veprimtari rregullohet sipas Vendimeve të Këshillit të Ministrave nr. 243, datë 18.3.2015 “Për pranimin, lëvizjen paralele, periudhën e provës dhe emërimin në kategorinë ekzekutive”,e ndryshuar dhe nr. 242, datë 18.3.2015 “Për plotësimin e vendeve të lira në kategorinë e ulët dhe të mesme drejtuese”, e ndryshuar. 

Përzgjedhja dhe komunikimi me aplikantët

Seleksionimi i kandidaturave do të kryhet nga Departamenti i Administratës Publike. Vetëm kandidaturat e përzgjedhura do të kontaktohen. 

 

 

 

Title: “Capacity building for civil servants of the public administration, including trainings/internships in EU Members State administrations and scholarship scheme ("young cells")”

 

 

“Capacity building for civil servants of the public administration, including trainings/internships in EU members state administrations and scholarship scheme ("young cells")”.

“CAPACITY BUILDING FOR CIVIL SERVANTS OF THE PUBLIC ADMINISTRATION, INCLUDING TRAININGS/INTERNSHIPS IN EU MEMBERS STATE ADMINISTRATIONS AND SCHOLARSHIP SCHEME ("YOUNG CELLS ")”

CAPACITY BUILDING FOR CIVIL SERVANTS OF THE PUBLIC ADMINISTRATION, INCLUDING TRAININGS/INTERNSHIPS IN EU MEMBERS STATE ADMINISTRATIONS AND SCHOLARSHIP SCHEME ("YOUNG CELLS")

 

 

 

Pre-notice of the Call for Applications to the EU Scheme for Young Professionals in the Western Balkans– Round III

 

NB: This is a pre-notice informing about the forthcoming opening of the actual call for applications. No action is required at the present moment from potential applicants.

 

The European Commission and the British Council, announce the forthcoming opening of the call for applications to the “EU Scheme for Young Professionals in the Western Balkans– Round III”. (YPS 2018).  The Action is implementing two training programmes in EU academic institutions and a regional exchange component for early career civil servants (2 to 5 years of working experience in Public Administration) from the six countries of the Western Balkans –WB6 (Bosnia & Hercegovina, Montenegro, the former Yugoslav Republic of Macedonia, Kosovo*, Serbia and Albania). The Action is managed by the European Commission and implemented by the British Council. Applications will be open from 30 August 2018 until 13 September 2018. Successful applicants will be offered the opportunity to attend two intensive trainings (2 weeks each). The first training, named “Executive Certificate in Management and Public Policy”, will be at Science Po in Paris (France) during December 2018. The second training, named “Public Administration Reform in the Context of EU Integration Process”, will be at College of Europe in Bruges (Belgium) during February 2019. YPS 2018, the third round of this scheme and foreseen as a follow up to a similar Pilot Action launched in 2016 (YPS 2016), is aiming at contributing to progress in the accession process and to deepen regional cooperation among WB6. First, it focuses on building professional capacity and preparing the next generation of public administrators and policy makers in the six Western Balkan countries who will be in charge of the accession process, and drive and lead future change in their societies, particularly those required under the SAA implementation and accession negotiation process. In addition, the proposed Action aims at promoting the regional cooperation element of the EU integration process at the level of civil service by making cross-border connections between these leaders and agents of change and facilitating peer learning and the sharing of best practices. This Programme, whose working language is only English, will select up to 30 participants (the actual number of grants awarded may also be less depending on suitability of candidates) both in the trainings and the exchange part (up to 5 places are available for each country of the region). This call is open to mid level civil servants(as specified in the Rules of Procedures to be published on 30 August 2018, http://Eu4wb6.com/).

 

Eligible applicants are:

à         Civil servants with between 2 and 5 years of working experience in Public Administration in one of the six countries of the Western Balkans. This means that candidates that have been part of the Civil Service no earlier than 1 August 2013 and no later than 1 August 2016 are eligible to apply.

à         Civil servants who have been recruited in PA through a public competition (political appointees are excluded from this selection process as they cannot be considered as civil servants).

Civil servants involved in policy formulation and strategic planning within the Prime Minister’s Office, Ministry of Finance, strategic units of the Ministry of Foreign Affairs and Ministry of European Integration/Governmental Directorates/Bodies of European Integration, Institutions responsible for coordination of EU affairs.

à         Citizens with a valid passport issued by the National Authority in one of the 6 Western Balkan countries. Passports of another country than the one where the applicant works as a civil servant are not acceptable.

à         University graduates holding a valid BA and/or MA/MSc degree.

à         Fluent in English with at least an upper-intermediate level (B2). Those candidates who already have a valid TOEFL/IELTS language certification will not be asked to participate to the second stage of selection (i.e. English language test) if they provide a valid proof of this certification with at least the same level of knowledge as above (B2 or equivalent).

à         Available to travel and to move abroad from November 2018 to May 2019.

 

The programme will cover the following costs for up to 30 participants:

à          tuition fees at Science Po and at College of Europe

à          accommodation and living allowances in France and Belgium

à          visa costs (if Visa is needed)

à          health insurance and flight tickets

à          English language test costs

à          Exchange programme costs (travel, food and lodging)

 

Selected participants will commit to:

à          Attend in full the 4 weeks trainings at Science Po and at College of Europe, divided in two modules planned in December 2018 and February 2019.

à          Attend the two weeks exchange programme in the Public Administrations of one of the six countries involved in the programme (March/April 2019).

à          Attend the Regional Alumni Conference and Lessons Learnt event (May 2019)

 

According to the Rules of Procedure selections will be carried out in 3 stages and include the following steps:

à          Pre-Selection of eligible candidates based on formal and administrative criteria.

à          Aptis English language test (only if a candidate pass B2 level threshold he/she will be invited to sit the interview).

à          Interviews by a 3 members’ panel composed of 2 permanent members: 1 British Council working group representative and 1 EU action senior expert with academic and appropriate professional background; and 1 rotating member from EUDs in each of the six countries. In addition, 1 NIPAC representative in each country will attend all interviews as observer.

 

Women and representatives of minorities are strongly encouraged to apply. Application forms and the full set of accompanying documents will be available upon registration at the following website: http://Eu4wb6.com/ starting from 30 August 2018. Additional information on the Scheme’s Rules, Procedures and Selections Criteria will also be available online from the same date to all applicants. This is only a pre-notice of the opening for the call of applications to inform potential applicants of the forthcoming opening of the call itself. Applications are not yet open.

 

For further information http://Eu4wb6.com/

 

 

Disclaimer: The implementation of this programme is subject to availability of EU funding managed by the European Commission

“EU Scheme for Young Professionals in the Western Balkans – Rounds II&III” is an EU Funded Project, managed by EC and implemented by the British Council.

 

bc_pms

 

 

Internship on Anticorruption.

 

National Coordinator against Corruption, in cooperation with EU-funded project, Twinning against Corruption “Support to the formulation, coordination and implementation of anti-corruption policies in Albania”, invite all interested young professionals working as civil servants, to apply for a three months internship.

This internship, dedicated to three Albanian professionals/experts, will be offered, focused on the topics of programme development and provision of practical insights in the day-to-day implementation of programmes at IACA (International Anti-Corruption Academy)

The internship is on a full-time basis and take place at the IACA campus in Laxenburg, Austria.

Financing of this Internship will be provided by the EU-funded project “Support to the formulation, coordination and implementation of anti-corruption policies in Albania”.

 

According to the IACA requirements this Internship Programme is designed for young civil servants, recent graduates, wishing to develop and broaden their professional skills and gain working experience in an international environment. Therefore, the target group is young people in the beginning phase of their career.

The participants have to deliver to the NCAC a monthly report in English language about their activities during their internship.

 

Requirements:

The candidate must be a civil servant, graduated from university no more than five years prior to applying for this internship. Excellent command of the English language is required, as well as excellent computer capabilities (Word, Excel, and PowerPoint).

 

Candidates must also meet the following criteria:

Be proficient in the English language (well-developed oral communication and drafting skills).

A working knowledge of other languages is desirable.

Easily adapt to a multicultural working environment

Work effectively in a team as well as independently

Have: discretion, reliability, precision, honesty, and integrity

 

The three participants should represent:

A central government institution

An independent institution

A local government institution

 

Applying

The candidate’s application should include an up-to-date résumé or curriculum vitae, which also contains the names and contact details of two references who are familiar with his/her qualifications. The curriculum vitae should be accompanied by a concise cover letter (max. 400 words) outlining the applicant’s interest in the Internship Programme, relevant experience (academic and non-academic), and perceived benefit of completing an internship at IACA. Applicants are also asked to include their availability in the application package.

Applications should be sent by e-mail to This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.   until September 10, 2018.

 

 

Departamenti i Administratës Publike, në cilësinë e njësisë përgjegjëse për organizimin e procedurave të konkurrimit për plotësimin e vendeve vakante në institucionet e administratës shtetërore, krijon Komitetet e Pranimit, të cilat kryejnë vlerësimin e kandidatëve pjesëmarrës në këto procedura.

Sa më sipër, në zbatim të pikës 5, të Kreut III, të Vendimit nr. 243, datë 18.3.2015 të Këshillit të Ministrave, “Për pranimin, lëvizjen paralele, periudhën e provës dhe emërimin në kategorinë ekzekutive”, si dhe pikës 10, të Kreut III, të Vendimit nr. 242, datë 18.3.2015 të Këshillit të Ministrave, “Për plotësimin e vendeve të lira në kategorinë e ulët dhe të mesme drejtuese”, DAP

NJOFTON

Hapjen e aplikimeve për ekspertë të jashtëm në fushën e:

ü  Shkencave Juridike

ü  Shkencave Ekonomike

ü  Prokurimeve publike/Koncesioneve/Partneritetit Publik Privat

ü  Auditimit 

ü  Shkencave Mjedisore

ü  Shkencave të Natyrës

ü  Hartimit ose menaxhimit të projekteve

ü  Planifikimit strategjik

ü  Sigurisë së përgjithshme të produktit (në veçanti sigurisë ushqimore)

ü  Shkencave mjekësore

ü  Integrimit evropian

ü  Shkencave Inxhinierike

Detyrat

Në kuadër të angazhimit në përbërje të Komiteteve të Pranimit, eksperti duhet:

1. Të japë kontributin e tij në përgatitjen e pyetjeve për testimin e fushës së njohurive, të aftësive dhe të cilësive të kërkuara për pozicionin/pozicionet vakant/e;

2. Të propozojë pyetje në kuadër të intervistës së strukturuar me gojë;

3. Të marrë pjesë në shqyrtimin e ankesave të paraqitura nga kandidatët;

4. Të jetë objektiv, i paanshëm dhe profesional gjatë procesit të vlerësimit.  

 

Kriteret e kërkuara

Aplikantët duhet të plotësojnë një nga kriteret e mëposhtme:

  •        Të jenë aktualisht prej jo më pak se 5 vitesh pa shkëputje në detyrën e pedagogut (të brendshëm ose të jashtëm) në një nga universitetet publike/private, 
  •        Të kenë të paktën 5 vjet përvojë si ekspertë të licensuar të fushave të sipërpërmendura ose ekspertë që vijnë nga profesionet e rregulluara;

Dokumentacioni, mënyra dhe afati i dorëzimit

Aplikantët duhet të dorëzojnë dokumentat si më poshtë: 

1. CV

2. Fotokopje të diplomës;

3. Fotokopje të librezës së punës (të gjitha faqet që vërtetojnë eksperiencën në punë); 

4. Fotokopje të letërnjoftimit (ID);

Dokumentacioni i mësipërm duhet të dërgohet vetëm në rrugë postare në adresën: 

Departamenti i Administratës Publike
Bulevardi “Dëshmorët e Kombit”, Sheshi “Nënë Tereza” 
Tiranë

 

Krahas dërgimit të dokumentacionit si më sipër, të gjithë të interesuarit duhet të regjistrojnë online të dhënat përkatëse në link si më poshtë: 

https://goo.gl/forms/ho4UiqeWJTCmLpMB2

Të tjera

Shpërblimi për angazhimin në këtë veprimtari rregullohet sipas Vendimeve të Këshillit të Ministrave nr. 243, datë 18.3.2015 “Për pranimin, lëvizjen paralele, periudhën e provës dhe emërimin në kategorinë ekzekutive”, dhe nr. 242, datë 18.3.2015 “Për plotësimin e vendeve të lira në kategorinë e ulët dhe të mesme drejtuese”. 

Përzgjedhja dhe komunikimi me aplikantët

Seleksionimi i kandidaturave do të kryhet nga Departamenti i Administratës Publike. Vetëm kandidaturat e përzgjedhura do të kontaktohen.